מענק עבודה מועדפת

מה נחשב לעבודה מועדפת?
 

הביטוח הלאומי משלם מענק חד-פעמי לחיילים משוחררים שעבדו במשך 6 חודשים מלאים לפחות בעבודה נדרשת (לא כולל עבודות פקידות), בתחומים הבאים:

1. תחנות דלק
2. אתרי בנייה
3. בתי מלון
4. מפעלי תעשייה ובתי מלאכה
5. אתרי גידול חקלאיים ובתי אריזה
6. סיעוד

מה גובה המענק?
סכום המענק המלא (נכון לשנת 2011) הוא: 9,011 ש"ח.

התנאים לקבלת המענק
1. תחום העיסוק - מה שכתוב למעלה. מומלץ בכל מקרה לבדוק עם ביטוח לאומי לפני שמתחילים לעבוד, האם העבודה מוכרת כעבודה מועדפת או לא).
2. תקופת העבודה - 6 חודשים מלאים, בהם הושלמו 150 ימי עבודה לפחות, רצופים או לא, אצל מעסיק אחד או יותר, וזאת במהלך השנתיים הראשונות מיום השחרור.
העבודה צריכה להיות במשרה מלאה, על-פי הנהוג במקום העבודה. בתחום החקלאות ניתן לקבל גם מענק חלקי, אם משך העבודה הוא 4 חודשים מלאים (100 ימי עבודה) לפחות.

איך מקבלים את המענק?

עם סיום העבודה, יש למלא "טופס תביעה למענק" הנמצא בסניפי הביטוח הלאומי. יש להגיש את הטופס למוסד לביטוח לאומי תוך שנה ממועד סיום העבודה הנדרשת כדי לקבל את המענק. 
למידע נוסף  כנס לכאן: תביעת מענק עבודה מועדפת.



3 תגובות:

  1. השמועות אומרות כי ניתן לתבוע שכר עבודה מועדפת חלקי בתחומים נוספים מלבד חקלאות, עברתי 120 ימים בתחנת דלק, האם מגיע לי סכום כלשהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט. גם אם לא עבדת במשך 6 חודשים מלאים אלא רק חלק מהם - גם אז מגיע לך מענק (חלקי לא מלא). פנה לסניף ביטוח לאומי הקרוב לביתך כדי לברר מהו הסכום שאתה צריך לקבל. בהצלחה!

      מחק
  2. עבודה כמתדלק של תחנות דלק היא עבודה מועדפת קלאסית

    השבמחק

תרגישו חופשיים לכתוב תגובות, הערות או שאלות שיש לכם!