מהם ההטבות לחיילים משוחררים?

הטבות לחיילים משוחררים - מה בדיוק מגיע לך?


הכל מסתכם בכסף!. החוק לקליטת חיילים משוחררים נועד לעזור לחיילים/ות המשתחררים משירות סדיר בתחילת דרכם בחייהם האזרחיים. הסיוע הכספי ניתן במספר תחומים: השכלה, הכשרה מקצועית, דיור, הקמת עסק ונישואין. אם השתחררת מצה"ל, שירות לאומי, משטרת ישראל או משמר הגבול, אתה זכאי להטבות הכספיות הבאות: מענק שחרור, פיקדון אישי, קרן לסיוע נוסף.

מענק שחרור:


מה זה מענק שחרור? מענק שחרור זה כסף מזומן שנכנס לחשבון הבנק שלך כמה שבועות לאחר השחרור. אתה יכול לעשות עם הכסף הזה מה שבא לך, הוא שלך ואתה יכול להשתמש בו חופשי! בכמה כסף מדובר? אם השתחררת לאחר 3 שנים בהם היית לוחם קבלת 8,858 ש"ח, אם היית ג'ובניק קבלת לאחר 3 שנים 6,132 ש"ח.
תוכל לבדוק כמה מגיע לך כאן: כמה כסף זה מענק?

פיקדון אישי:


מה זה פיקדון אישי? תשובה: כסף הנמצא בפיקדון והמיועד לצורך התחלת החיים האזרחיים. הסכומים מחושבים לפי וותק בשירות וסוג השירות. אם למשל היית לוחם תקבל על שלוש שנים כ- 25 אלף ש"ח ואם היית ג'ובניק תקבל כ- 17 אלף ש"ח.
מה זה אומר? זה אומר שכאשר אתה משוחרר - בחשבון הבנק שלך מחכה לך הרבה כסף שאתה יכול להשתמש בו לצרכים הבאים בלבד: לימודים, פתיחת עסק ומגורים. כך למשל, אתה יכול לעשות פסיכומטרי על חשבון הפיקדון האישי ולא להוציא שקל מכספך האישי.
תוכל לבדוק כמה מגיע לך כאן: כמה כסף זה פיקדון אישי?
אולי גם זה מעניין אותך: איך משתמשים בפיקדון האישי?

סיוע כספי נוסף:


הקרן לסיוע נוסף נועדה לסייע לך כספית במהלך חמש שנים מיום השיחרור מצה"ל, אם תלמד במכינות הקדם אקדמיות או במסלול הנדסאים/טכנאים- תהיה זכאי למימון חלקי/מלא של שכר הלימוד וקבלת כסף כל חודש לצורכי קיום. לא כל אחד מקבל את הסיוע הזה - רק מי שבא ממשפחה עם קשיים כלכליים ועומד בתנאים שקבעה היחידה להכוונת חיילים משוחררים.
הלוואות בתנאים נוחים:
הלוואות לחיילים משוחררים ולבני/בנות השירות הלאומי חייל משוחרר או בן/בת השירות הלאומי זכאי לקבל הלוואה חד-פעמית בתנאים מועדפים. סיוע כספי זה ניתן ללא קשר למצב כלכלי. ההלוואה ניתנת לצורך אחת מארבע המטרות הבאות: לימודים, טיפול רפואי, נישואין או תשלום שכר דירה.

הטבות לחיילים בודדים:


לחיילים בודדים אשר שירתו שירות מלא יינתנו בנוסף גם מלגות מלאות להשלמת בגרויות בנוסף למלגות קיום חודשיות, 1500 ש"ח מלגת קורס הכנה לפסיכומטרי, ערכת הרשמה ומבחן ראשון בחינם, מימון לינה בבית החייל בשווי 1000 ש"ח.

הטבות בתחום הלימודים:


חיילים משוחררים זכאים למלגות לימוד הניתנות ע"י מוסדות הלימוד וקרנות מוסדיות ופרטיות. מלגות אלו יכולות לכסות עד ל 100 אחוז מעלות הלימודים. פרטים על המלגות והתנאים לקבלתן באתרי האוניברסיטאות, המכללות ובדף המלדות לחיילים המשוחררים כאן באתר.
ומה לגבי השאר? חיילים משוחררים אינם זכאים להטבה בביטוח לאומי או בביטוח בריאות. חיילים משוחררים העובדים כשכירים כן זכאים להטבה במס הכנסה.


חיילים ששירתו בין שנה לשנתיים, הפטור ממס הכנסה תקף עד תיקרת שכר של 5,000 ש"ח ברוטו. אם שירתו יותר משנתיים 5840 ש"ח ברוטו. לגבי חיילות, 5420 ש"ח ו- 6260 ש"ח בהתאמה.
אם החלטת לנוח בבית או לא לעבוד בעבודה מועדפת בה גם תוכל לצבור מענק, הינך זכאי לתשלום דמי אבטלה בעד 70 יום לכל היותר מיום שחרורך. דמי האבטלה יחושבו לפי 108 ש"ח ליום. בנוסף, ניתן אף לממן הכשרה מקצועית מטעם משרד העבודה.
תתפלאו אבל יש עוד הטבות כגון: הנחות בעמלות במסגרת ניהול חשבון בנק, הנחה ברכישת קרקע לבניית בתים, הנחות בטיפולים אסתטיים גם בחלק מקופות החולים, ומבצעים רבים במגזר הפרטי.

הטבות לחייל המשוחרר - סיכום


המדינה מציעה לחיילים משוחררים הטבות רבות ומגוונות. כדי לקבל את אותן הטבות אתה צריך להיות מודע להן ולעמוד על שלך. ההטבות הן בעיקר בתחום הכספי, כדי לעזור לך לבנות את עצמך מרגע השחרור. 


ברוך הבא לאזרחות, ובהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תרגישו חופשיים לכתוב תגובות, הערות או שאלות שיש לכם!